Zséda – dance

A klipp itt tekinthető meg: Zséda – Dance

Zséda - dance gondolatszikra 1.Zséda - dance gondolatszikra 2.Zséda néhányszor egy sötét háttér előtt táncol két kísérőjével.

Többedszerre néztem meg, mire kezdett formálódni a következő gondolat:

Általában a bal oldali táncosnő kötötte le a figyelmem, attraktívan táncol. Jó idő el kellett teljen, mire jobban szemügyre vettem a másik táncosnőt. Pedig szebb, számomra egyértelműen ő a nőiesebb. Aztán bevillant: pont ezért. Társa maszkulinabb, az arca, mozgása, és persze a tánc is tipikus mai, nyugati: dinamikus, erős, szaggatott, szögletes mozgás. Izgalmas, érdekes, nem igazán szép. A férfiasabb kisugárzású hölgynek áll, ez nem vitás. Olyan, mint a férfiasság maga: magával ragadó, felajzó, felrepítő.

Társa keletiesebb. Hozzá idő kell, egyáltalán, míg a tekintet megállapodik rajta. Neki át kell adni magunkat, hogy átjárjon és így feltárja magát. Ahogy egy békés tóba aláereszkedik a felfedező buvár. (Én a táncosnő helyében, meglehet, ismerkedni kezdenék indiai, kínai, egyszóval távol keleti táncokkal is.) Ő inkább látszik NŐ -nek. Meglehet: ezért komplexebb, összetettebb is. Mennyi érzelem és reakció egy nő! Egy életesemény ilyen hatást indít el, egy személy amolyat, aztán a teljesítendő feladatok, a távoli és közeli feszültsége, legyen szó akár népekről vagy időkről. Közben a férfias energiát bálványozó világ (még a feministák is, sőt ők csak igazán – csak ennek a nőben kell lennie szerintük) elfut mellette, értékei, problémái, örömei mellett.

Másik szint.

Zséda - dance gondolatszikra 1.Zséda - dance gondolatszikra 1.zsNem értékeljük a szubjektív világot, a belső élményeket. Nőies részünket. „Csak képzelődsz!” – mondjuk, és néha így is van. De nem mindig. Vágyunk ezek után a belső élmények után, és félünk tőlük. Nem köteleződünk el, nem vetjük alá magunkat azoknak a törvényeknek, szabályoknak, amelyek révén meg lehet tanulni bánni bensőnk ezen vidékeivel is. Félünk a vallástól, és főleg a vallás mélységeitől és magasságaitól. Valahol jogos: óvatosság és józanság kell hozzá. Legfőképpen megbízható Isten-kapcsolat. Vagyis apránként tenni, amit Jézus tanított (ennél szilárdabb alapot se ezotéria,  se buddhizmus vagy taoizmus, hinduizmus nyújtani nem tud.) Kell kérni a rendes és rendkívüli kegyelmeket is. Tanulni róluk. Társakra lelni, nyitott, bátor és józanságra törekvő társakra. Élni a kincsekkel, és továbbadni azokat. Hirdetni amit tanultunk, és megéltünk. Meghallgatni másokat, hiszen más hithirdetők is vannak. Inteni egymást: törekedni, de nem görcsösen a szerénységre, alázatra is. Öntudatosan felvállalni magunkat és közösségünket hibáival együtt. Mert hibák mindig lesznek. Türelmesen élni, hogy Isten tényleg vezetni tudjon.

Szép és gazdag ám az ilyen élet! A félreértések, gyanúsítások ellenére is. Mert aki szolgál, otthon, munkahelyen, idegenben, utcasarkon a koldust, és otthoni csendben magát is, és találkozik az Evangéliumokban Jézussal, és mindeközben békés a szíve, abban Isten Lelke lakik. Az ilyen ember nagyon rossz úton nem járhat. Ha intézményes egyházhoz, felekezethez még nem is tartozik. Talán idővel megjön az is, hiszen nem jó egyedül lenni.

Kedves jobb oldali táncosnő! Az ön szépsége nekem a keresztény misztikát, a misztériumokat – a kaput jelenti a legvégső valósághoz. Istenhez.

Örülök, hogy találkoztunk egy klipp erejéig.

 

;-)

Zoli

Ajánlott olvasmány: Eberhard Mühlan: Hogyan vezet minket a Szentlélek? (Marana tha)

A könyvből készült cikksorozat itt: A keresztény metódus

A keresztény metódus 2.

A keresztény metódus 3.

A keresztény metódus 4.

A keresztény metódus 5.

Általában a marana tha kiadó könyvei.

Illetve a szentek munkái. Egyházi könyvesboltokban, könyvtárakban, plébániákon beszerezhetők, kölcsönözhetők.

És a legfontosabb: a Szentírás

Zséda - dance gondolatszikra 1.

Vélemény, hozzászólás?