Csomagoláspszichológia

A hogyan fontossága, a mit mellett. Ugyanaz a holmi, ahogyan átadadásra kerül nagyon változtat azon milyen érzést kelt. Hallhatjuk fontosabb, hogy egy illető milyen érzéseket vált ki, mint a tények. Arra fogunk inkább emlékezni, hogy miket éreztünk vele kapcsolatban. Például gondoljunk bele, ugyanazt a valamit tegyük egy jóval nagyobb vagy egy jóval kisebb ajándék tasasakba bele, mint ami az optimális. Tegyük bele csomagolatlanul vagy celofánba borítva. Tehát a szervírozás fontos. A férfiak inkább puritán módon szeretnének elintézni dolgokat. A nők szívesebben díszítenek. A rohanó üzemmód persze mindannyiunkat terhel. Sajnos manapság a fogyasztói szemlélet erősödésével a „nesze semmi fogd meg jól” is olyan, amit gyakran átélünk. A csicsa csomagolásban nagy papírdobozzal dúsítva valami jóval kisebb dolgot kapunk, mint amennyi az árnak megfelelő volna. A csomagoló doboz úgyis a szemétbe kerül, mi pedig átélhetjük a „lúzer” érzést. „Palira vettek”. Keserűség tölt el. Oda többet nem szívesen megyek. Onnan eztán nem veszek. Manipuláltak. Még egy cikk is másképp hat kép nélkül vagy képpel. Egy nő sminkkel vagy anélkül. A mondandók csomagolása sem mindegy. Körítés nélkül a tárgyra térve a rohanó világban, másként hat egy tény, mintha körítéssel felvezetve adnának be valamit vagy csak úgy odavetve. Igaz a csomagolás, az elintézendő dolgok tudatására is. Van aki a legrosszabbat is képes úgy tálalni, hogy elviselhető. Probléma megoldásoknál a „jó zsaru rossz zsaru” taktika is ismert. Vagyis a rosszat is lehet olyan körítéssel beadni, hogy feldolgozható lesz. Meg is kell tanulnunk a rosszban is felfedezni azt, ami viszont a helyzet által jobb lett. Hiszen igenis vegyesen dob az élet. Fokuszálnunk kell arra, mi a pozitívum egy egy helyzetben. Lám meddig terjed egy egyszerű tálalás kérdés. Töprengjünk rajta el! :) Kati

Vélemény, hozzászólás?